Техніка Cat® будує шосе в океані

22.05.2018

Острів Реюньйон - це територія Франції і Євросоюзу, хоча він знаходиться в Індійському океані, між Мадагаскаром і Маврикієм. Одна з головних автомагістралей Реюньйон - 13-кілометрова Ру-де-Літораль («Прибережна дорога»). Вона з'єднує два найбільших міста острова: адміністративний центр Сен-Дені і Ла-Посесьон, де знаходиться міжнародний порт Пуент-де-Галі (Ла-Пор).

Ру-де-Літораль огинає берегову лінію під високим обривом. Тут, серед разюче красивих ландшафтів, проїжджають 80 тисяч чоловік в день. І всі вони ризикують життям через часті зсуви і штормові хвилі. Ця ділянка шосе не тільки вкрай небезпечна: вона буває абсолютно непрохідною до 40 днів на рік. В результаті страждають торгівля і транспортне сполучення.

Рішення вже є

Це паралельне шосе Ла-Нувель-Ру-де-Літораль. Воно будується в океані, уздовж берега, на безпечній відстані від падаючих з обриву кам'яних брил. Проект вартістю 1,6 млрд євро, затверджений Регіональною радою Реюньйон, планується завершити в 2022 році. Нова автострада завдовжки 12,5 км з трьома смугами в кожен напрямок буде найдорожчою в світі (в розрахунку на 1 км). Вона зможе витримувати 10-метрові хвилі і урагани зі швидкістю вітру до 144 км/год.


Проект нової автостради на острові Реюньйон

«Це надзвичайно складний і дорогий проект, - говорить Ніл Маркхем, менеджер з розвитку бізнесу регіонального офісу Caterpillar в Йоганнесбурзі. - Уже той факт, що проект схвалений, став чудовою подією для Реюньйон. Оскільки острів вулканічний, навколо нього немає мілин і рифів. Дно круто йде в глибину, і це дуже ускладнює будівництво»..

Машини Cat® на унікальному будівництві

Найважче інженерне та будівельне завдання вимагає потужної техніки, здатної витримувати жорсткий графік і безперервну експлуатацію протягом всього проекту. У будівництві автостради, більше схожої на віадук, ніж на звичайне шосе, беруть участь кілька машин Cat®. Зокрема, два екскаватора 390F з подовженими стрілами риють підводні котловани. Потім туди встановлюються заздалегідь виготовлені опори віадука. У готовій конструкції буде 36 головних опор. «Оператори цих машин, незважаючи на чудові електронні системи, не можуть безпосередньо бачити те, що вони роблять. Вони повинні добре відчувати свої машини. Це вимагає досвіду», — каже Олів'є Вадон, керівник компанії SCIMAT, дилера Cat® на Маврикії і Реюньйоні.

У проекті задіяна наступна техніка Cat®:

  • Два екскаватора 390F

  • Важкий екскаватор 6015B (конфігурація з подовженою стрілою)

  • Два екскаватора 336F

  • Три шарнірно-зчленованих самоскида 740B

  • Два колісних навантажувача 988H

  • Один бульдозер D8


Будівництво автостради

Вузли віадука масою до 4800 тонн перевозять на плавучому крані довжиною 108 м і шириною 46 м, оснащеному чотирма судновими двигунами Cat® 3508. Кожен з них з'єднаний з гребним гвинтом, що дозволяє переміщати кран під керуванням прецизійної GPS-системи. Крім того, два генератора по 1000 кВт виробляють електроенергію для всього іншого обладнання на борту. Щоб привезти на Реюньйон всю необхідну техніку, знадобилося багато логістичних операцій. Зрозуміло, транспортування великих машин на острів було непростим, адже він знаходиться далеко від звичайних маршрутів доставки. Ніл Маркхем розповідає: «Як тільки ми дізналися дату початку проекту, ми почали працювати, розраховуючи дні, що залишилися. Питання було в тому, як швидко ми зможемо підготувати все необхідне. Велика частина обладнання була нестандартною, для його складання потрібен час фахівців, а для перевезення - спеціальні умови. Ми враховували транспортні операції, час складання та наявність машин, тому точно знали, коли наш дилер повинен виконати ці замовлення»..