Пристебнута безпека

10.03.2016
Будь-яке зіткнення з перешкодою або перевертання автомобіля загрожує водію (не пристебнутому ременем безпеки) якщо не смертю, то, як мінімум, травмою. Удосконалюючи технічний парк, корпорація Caterpillar особливу увагу приділяє питанням безпеки. Так, для виключення людського фактора в питаннях ТБ, була розроблена система контролю використання ременя безпеки, яка впроваджена компанією «Цеппелін Україна» в промислових умовах нашої країни і вже показала свою дієвість.

Як при навчанні водінню, так і працевлаштуванні, акцентується особлива увага на те, що ремінь безпеки є вкрай важливим пристроєм, який здатний не тільки захистити водія від травм, але і запобігти летальному результату. Незважаючи на той факт, що його застосування стало обов'язковим ще 40 років тому, у всьому світі досить людей нехтують своєю безпекою.

Як показують дослідження, межа швидкості, при зіткненні на якій можна втриматися в своєму сидінні, становить всього 5 км / год. Середня ж швидкість великовантажних автомобілів коливається від 20 до 40 км / год і, чим вона вище, тим більша потенційна загроза здоров'ю, а іноді і життю водія.

При аварії, на людину, не пристебнуту ременем безпеки, впливають високі пікові навантаження (на стегна, груди, шию і голову). Кінетична енергія, що розвивається тілом, гаситься під час удару, квадратично зростає в залежності від швидкості руху. Навіть на низьких швидкостях навантаження на тіло перевищує 2 тонни. Якщо водій не пристебнутий, то, за заявами експертів, вже при зіткненні на швидкості 25 км, його ноги вдаряються об приладову панель і продавлюють її, що може привести до травм стегон і колін. При швидкості 30 км, груди, гортань і підборіддя водія вдаряються об кермо, а лобом людина розбиває лобове скло. Водій, в більшості випадків, отримує струс мозку. Більш того, через компресійний впливу на шию, коли тіло за інерцією виводить голову вперед, шийні хребці так само піддаються критичним навантаженням. При більш високих швидкостях тяжкість травм зростає.

В Японії підрахували, що, використовуючи ремені безпеки, загибелі вдалося уникнути в 75 випадках з 100, в США - в 77 випадках з 100, а при перевертанні автомобіля - в 91 випадку з 100. Директор CDC Томас Фріден менш оптимістичний. Він стверджує, що пристебнутий ремінь безпеки наполовину знижує ймовірність отримання серйозних травм і смертельних випадків у результаті аварії.

   

Робота в умовах кар'єру сповнена потенційних загроз. В одних випадках їх можна виключити, як смертельний травматизм при торканні кузова до ліній електропередач (система блокування підйому кузова), в інших - пом'якшити наслідки. З огляду на високий фактор ризику для життя робочого персоналу, була створена система контролю використання ременя безпеки САТ.

- Система дозволяє здійснювати багаторівневий самоконтроль і контроль операторів технічного парку Caterpillar, - підкреслив співробітник компанії «Цеппелін Україна» Максим Підгорний. - При включеному запалюванні працює аудіо та візуальне сповіщення оператора про непристебнутий ремінь безпеки. У разі порушень, відповідна інформація автоматично записується в бортовому блоці електронного управління. Система контролю і нагадування про НЕ пристебнутий ремінь безпеки сумісна з інтегрованими інформаційними системами Vision Link і Minestar / VIMS, і інформація про порушення передається диспетчеру для аналізу і подальшого впливу на оператора (навчання, дисциплінарне стягнення і ін.).



Окрім того, сервісні інженери «Цеппелін Україна» дообладнали пропоновану систему додатковою сигналізацією - кабіна оснащена сигнальною лампою, яка включається тільки в тому випадку, якщо ремінь безпеки не пристебнутий.



Нові системи контролю і нагадування про непристебнутий ремінь безпеки успішно апробовані і в умовах гірничодобувної промисловості України.

- Весь парк автосамоскидів Сat 785 був модернізований і ми вже спостерігаємо позитивні тенденції, - підкреслив начальник ГТЦ ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» Сергій Тирлич. - Сумлінним водіям, в плані дотримання правил техніки безпеки, система нагадає про не пристебнутий ремінь, інших - дисциплінує, і, є ймовірність, що допоможе досягти структурних змін свідомості в питаннях охорони праці та промислової безпеки.



Комплект для модернізації включає: вдосконалену групу ременя безпеки (механізм спрацьовування - надійніший і плавний; плечовий ремінь виконаний в помаранчевому кольорі, для додаткового зовнішнього візуального контролю його положення); комплект електричних кабелів; блок, з попередньо встановленим програмним забезпеченням; монтажна арматура. Він сумісний з інерційною системою комфортної їзди (CRS-95), сталевою стрічковою пряжкою, 2-х і 3-х дюймової системами ременів безпеки з можливістю плечового правостороннього, лівостороннього монтажу. Група ременя безпеки зручна в обслуговуванні.

Монтаж системи контролю і нагадування про непристебнутий ремінь на лінійку машин Cat займає менше 2 годин як для систем 12 так і 24 В, і працює незалежно від систем контролю стану автомобіля.

На сьогоднішній день, оснастити такими системами можливо великовантажні автосамоскиди: 785-797, колісні навантажувачі: 988K, 990K, 994, 992, 993 - 2015.
У найближчому майбутньому аналогічна система буде доступна і для гусеничних бульдозерів D10T2, D9T Tier 4.

За матеріалами «Цеппелін Україна»,
Автор Руслан Кохно.