Перший на території СНД ресайклер RM500B

13.09.2016

Навесні цього року відразу дві вітчизняні дорожні компанії почали працювати по досить новій для України технології холодного ресайклінгу, використовуючи унікальну модель нового покоління - ресайклер Cat® RM500B. Ці технології широко застосовуються в США - країні, яка справедливо вважається законодавцем мод в дорожньому будівництві.

Інженер із застосування дорожньо-будівельного обладнання «Цеппелін Україна» Роман Лесів акцентує увагу на тому, що застосування ресайклера RM500B дозволяє вирішити кілька завдань одночасно.

Наша нова модель ресайклера використовується для стабілізації грунту і холодної регенерації асфальтобетону. При зрізанні верхніх шарів дорожнього покриття за допомогою фрези, все одно існує ризик того, що тріщини і провали в нижніх шарах асфальту залишаться і стануть причиною більш швидкого погіршення стану дороги.

Ресайклер RM500B повністю подрібнює залишки старого покриття, приводячи його в пухкий, зручний для проведення подальших операцій стан. Технологія регенерації передбачає внесення в матеріал, що переробляється необхідну кількость в'яжучого, такого як: цемент, бітумна емульсія і вода.

Цемент розподіляється перед регенератором-змішувачем за допомогою розподільника сухого в'яжучого, заданою кількістю по всій ширині поверхні, що переробляється. Потім регенератор-змішувач штовхає перед собою на жорсткому зчепленні автоцистерни з бітумною емульсією і водою, а завдяки потужним насосам і надточним дозуючим системам, в'яжучі в потрібній кількості, яку визначає лабораторія, подаються безпосередньо в змішувальну камеру. Після цього проводиться процес попереднього ущільнення грунтовим катком, профілювання автогрейдером і заключне ущільнення грунтовим і пневмоколісним катками. Технологія настільки продумана і відпрацьована до дрібниць, що дозволяє прокладати дорожнє покриття найвищої якості, - пояснює Роман Лесів.  

     

Довідка

Ресайклінг. У тому випадку, коли необхідно провести заміну зруйнованих шарів дорожнього покриття, можливе повторне використання асфальту, укладеного раніше. Завдяки примусовому перемішуванню і ущільненню подрібненого матеріалу за допомогою ресайклера можливе створення нового міцного шару, з додаванням в'яжучих матеріалів. Після цього укладаються додаткові шари асфальту. Застосування RM500B дозволяє максимально повно використовувати матеріал старого покриття дороги, не пошкоджуючи шари, які знаходяться нижче рівня ресайклінгу. При цьому висота покриття практично не змінюється.

Ресайклер RM500B здатний здійснювати також якісну стабілізацію грунту, покращуючи характеристики його вантажопідйомності механічним або хімічним способом. У шар грунту вводяться необхідні добавки - зольний пил, портландцемент або вапно. Завдяки цьому підвищується міцність при стисненні або знижується рівень пластичності грунтової основи. Застосування правильно підібраних присадок дозволяє істотно підвищити надійність грунтового полотна і сформувати матеріал, який має оптимальні опорні характеристики і високий рівень вологостійкості.

Однак, за словами технічного фахівця «Цеппелін Україна», головна перевага RM500B полягає в тому, що його застосування дозволяє істотно підвищити рентабельність роботи підрядника. - Не потрібно вивозити і утилізувати залишки старого дорожнього покриття. Адже майже весь матеріал, з якого було зроблено попереднє дорожнє покриття, знову йде в справу. Економія на матеріалах і логістиці при використанні ресайклера RM500B досягає від 25 до 35%. Відповідно, підвищується ефективність роботи і скорочується термін окупності техніки. По суті, машина дозволяє використовувати існуючий асфальтобетон з поліпшенням його фізичних і хімічних характеристик, - розповідає Роман Лесів.  

     

Провідний технічний фахівець «Цеппелін Україна» має великий досвід роботи з різними видами дорожньої техніки, і радить звернути увагу на ключові характеристики першої в Україні моделі ресайклера Cat®.

Машина RM500B має унікальну систему приводу з автоматичним регулюванням навантаження на кожне колесо. Це дозволяє забезпечити максимально стабільну роботу, перешкоджаючи прослизанню коліс і пробуксовці. Система повного приводу постійно контролює і вирівнює тиск, гарантуючи максимальне тягове зусилля. Ресайклер RM500B оснащений гідростатичним приводом і чотирма гідравлічними насосами і гідромоторами. Чотири насоса забезпечують подачу окремого потоку на кожен приводний двигун коліс, забезпечуючи необхідну потужність. Стандартний повний привід з електронним управлінням і чотири режими рульового управління гарантують підвищене тягове зусилля і маневреність навіть в найскладніших умовах.

Ще одна унікальна розробка Cat® - система приводу ротора, яка дозволяє змінювати кількість обертів з кабіни оператора, досягаючи максимального ККД агрегату. До того ж додаткові варіанти роторів і систем розпилення дозволяють швидко перенастроювати машину під конкретні умови і завдання експлуатації, - розповідає Роман Лесів.

Конструкції RM500B притаманний весь найширший спектр технічних переваг, якими характеризується техніка Cat®. Це відноситься зокрема до комфортності кабіни і оглядовості з місця оператора. Ресайклер обладнаний рухомою кабіною і сидінням, що обертається і забезпечує оператору вільний огляд траєкторії різального інструменту по обидва боки машини. Передні і задні камери дистанційного спостереження додатково покращують огляд з кабіни, а установка додаткової камери надає відеокартинку задніх дверцят камери змішувача, дозволяючи контролювати якість суміші. Хоча, відверто кажучи, ця функція служить всього лише підстраховуванням: якість змішування в RM500B завжди на висоті завдяки цілому ряду розумних систем.

Відзначимо 6-циліндровий дизельний двигун з турбонадувом CAT C15 ACEPT, потужність якого становить 540 к.с. Технологія ACEPT оснащена електронним контролером для точного управління багаторазовим уприскуванням палива, який використовується поряд з системою управління чистим повітрям. За рахунок цього оптимізується згоряння палива і знижується рівень викиду токсичних речовин. Варто позначити надійну систему охолодження, що забезпечує низьку температуру впускного повітря з метою підвищення ефективності згоряння палива. Потік відпрацьованого повітря проходить через передню частину машини, підтримуючи задану температуру в моторному відсіку.

    

На практиці

Головний механік компанії «Дорлідер» Леонід, з технологією холодного ресайклінгу знайомий вже давно. Новий ресайклер RM500B відпрацював в компанії вже більше 600 мотогодин, головним чином, на будівництві траси Чернівці-Львів, що дозволяє фахівцеві скласти об'єктивне враження від роботи моделі, поставленої «Цеппелін Україна». - Ми знімаємо верхній шар на 15 сантиметрів, досипаємо 10 сантиметрів гравію. Після цього ми подрібнюємо суміш на 25 сантиметрів вглиб, додаючи 6 відсотків цементу і 9 відсотків бітумної суміші. Після цього, виходить міцна надійна основа висотою 20-25 сантиметрів, яка незмірно якісніше в порівнянні з покриттям більшості старих доріг. Зрозуміло, для цього необхідна ефективна якісна техніка. По ресайклеру RM500B можу сказати, що це цікава і проста в управлінні машина. Ми спокійно робимо по 700 метрів в день на ширину 4,5 м, причому можемо проходити значно більше. Відчувається солідний запас потужності, що дозволяє не переживати про можливість виконання операцій в складних умовах. Особливо відзначу оглядовість і керованість цієї моделі. Джойстики настільки зручні в управлінні, що мені здається, що з ними могла би впоратися навіть дитина. Крім того, можна вибрати найбільш підходящий з чотирьох режимів рульового управління. З кабіни все відмінно видно і можна контролювати всі процеси, які відбуваються в конкретний момент. Ще одна позитивна риса конструкції, яку я хочу відзначити як автомеханік: тут значно менше електроніки і складних систем в порівнянні з моделями інших виробників. Тобто, машина менш схильна до поломки, її простіше і дешевше ремонтувати.

Ознайомитися з іншими моделями спецтехніки Caterpillar для дорожніх компаній ви можете в розділі Дорожньо-будівельна техніка.