Перший на території СНД автогрейдер CAT 160M

10.08.2016

Компанія «Дорлідер» по праву вважається одним з провідних операторів ринку дорожнього будівництва. На сьогоднішній день фахівці компанії працюють по всій території України - Миколаївській, Львівській, Одеській, Сумській та інших областях. Одним з ключових проектів, в яких бере участь «Дорлідер», є будівництво траси Чернівці-Івано-Франківськ. Умови роботи тут простими назвати складно, тим більше, що дорогу необхідно завершити в стислі терміни. Тут не обійтися без по-справжньому надійної і ефективної техніки, яка дозволить одночасно підвищити і продуктивність робіт, і якість їх виконання. З цією метою «Дорлідер» першою серед всіх компаній не тільки України, а й країн СНД придбала інноваційний автогрейдер CAT 160M.

«Це модель, яка володіє підвищеними характеристиками надійності і продуктивності, також вона орієнтована на максимальну комфортність роботи оператора» - розповідає про особливості конструкції CAT 160M торговий представник «Цеппелін Україна» Олександр Ілюшин.

У порівнянні з добре знайомими українським дорожникам автогрейдерами серій H і K, машини серії M, при збереженні всіх технічних переваг конструкції, отримали додаткове електронне оснащення. Управління більшістю функцій здійснюється за допомогою двох джойстиків, що дозволяє зменшити кількість рухів рук оператора на 78%, в порівнянні з традиційною системою управління.

При цьому система управління дублюється трьома незалежними електронними системами безпеки для забезпечення постійної працездатності системи. Істотно зросла маса автогрейдера - до майже 20 тонн, збільшений запас потужності двигуна CAT C9 ACERT - він здатний розвивати до 251 к.с. Поліпшено практично всі характеристики міцності і продуктивності машини, що поряд з ергономікою і комфортністю кабіни дозволяє назвати CAT 160M по-справжньому унікальною машиною.

    

«Показово, що компанія «Дорлідер» придбала автогрейдер CAT 160M в максимальній комплектації - з широкими колесами, повною підготовкою для подальшої установки систем автоматичного управління CAT Accugrade / Trimble і ін. Це означає, що її фахівці хочуть використовувати повний спектр переваг цієї моделі, і зробити свою роботу більш ефективною» - зазначає Олександр Ілюшин.

CAT 160M оснащений фірмовою системою зниження потужності двигуна VHP (Variable Horsepower), яка змінює потужність двигуна (з 216 к.с. до 251 к.с.) в залежності від включеної передачі, що забезпечує оптимальну тягу на колесах і зменшує проковзування шин. При цьому технологія ACERT забезпечує високу ступінь економічності двигуна - знижує температуру в камері згоряння і оптимізує згоряння палива, що дозволяє використовувати паливо з максимальною ефективністю. Перемикання передач в CAT 160M здійснюється під навантаженням, і її характеристики узгоджені з двигуном CAT C9 ACERT, що забезпечує максимальну передачу потужності на грунт.

«При скиданні робочого тиску, двигун автоматично переходить в економічний режим, - зазначає Олександр Ілюшин. Вентилятор системи охолодження двигуна має гідравлічний привід зі змінною продуктивністю, що дозволяє зменшити паразитні навантаження на двигун і скоротити витрату палива».

Ще одна конструктивна особливість автогрейдера CAT 160M - надчутлива гідравлічна система, яка забезпечує, без перебільшення, ідеальну керованість машини, знижуючи навантаження на оператора. У свою чергу, безперервний гідравлічний потік, відповідний потрібній в кожен конкретний момент, потужності, запобігає перегріву і також знижує споживання палива.

Гідравлічна система новинки не має аналогів: швидкість роботи робочих органів на автогрейдерах Cat серії M практично не залежить від оборотів двигуна - значення становить від 2 до 8%, а зона нечутливості на робочих органах - це стосується в першу чергу, точності управління, можливості установки систем нівелювання - в конструкції автогрейдера CAT 160M мінімізована настільки, наскільки це в принципі можливо. Гідравлічна система здатна оперативно розпізнавати завантаження і забезпечувати пропорційно-пріоритетне управління функціями з метою досягнення оптимального співвідношення паливної економічності, потоку, тиску і витрати палива.

Конструктивно передбачено, що відвал вільно переміщається під впливом власної ваги. Його робота регулюється за допомогою двох гідроциліндрів. Якщо обидва гідроциліндра перебувають у плаваючому положенні, то відвал ідеально копіює нерівності рельєфу. Відповідно, потрібний нахил відвалу регулюється фіксацією одного з гідроциліндрів. Слід особливо відзначити швидкодію гідравлічної системи і однакову швидкість роботи гідроциліндрів при випуску та втягуванні штоків.

До переваг моделі CAT 160M відноситься використання посилених металоконструкцій, що володіють підвищеною міцністю і довговічністю. Це хребтова рама зі зменшеною кількістю зварювальних швів і елементів, задній міст модульної конструкції з кріпленням на болтах, додатковий захист трансмісії і бронзові змінні вкладиші в шарнірних з'єднаннях гідроциліндрів. Настільки ж надійно виконання і ходової частини машини, в якій стоять передній і задній мости з конічними роликовими підшипниками великого діаметра, а також дискові гідравлічні гальма в масляній ванні з індикатором зносу.  

    

«Там, де на попередній моделі я робив два-три проходи, то на CAT 160M досить одного»

Нам вдалося поспілкуватися з тією людиною, яка встигла ознайомитися з перевагами новинки безпосередньо в процесі роботи. Олександр працює в дорожньому будівництві вже давно, а протягом восьми останніх років керує машинами CAT і об'єктивно може порівнювати особливості конструкції тієї чи іншої моделі.

«Я працюю на цій машині приблизно два місяці. Напрацювання становить 130 мотогодин. До цього я керував різними автогрейдерами, зокрема, CAT 140M, CAT 160H та іншими моделями. Це все відмінна техніка, і кожна нова машина тут має поліпшені характеристики, які відчуваються відразу ж» - розповідає Олександр.

Однією з найцікавіших особливостей CAT 160M оператор вважає максимально роботизоване управління машиною - «Тут немає ні керма, нічого зайвого - тільки два джойстика, які ідеально реагують на команди людини. Спочатку здалося трішки незвично, але вже через дві години я звик і зрозумів, що так працювати набагато зручніше. У цій машині доводилося трудитися по 10 годин поспіль - в інших моделях після зміни зазвичай відчувається втома, проте тут - нічого подібного. Зрозуміло, що це позитивно впливає і на продуктивність роботи, і на її якість: втомленій людині значно складніше контролювати робочі процеси» - вважає Олександр.

Настільки ж позитивно він відгукується і про роботу кондиціонера, опалювальної системи і шумоізоляції кабіни CAT 160M - «Налаштував оптимальну температуру в кабіні - і забув. Оглядовість - просто відмінна, вуха не закладає, зовнішнє освітлення - все видно. Тут є все для нормальної роботи» - говорить він.

Втім, оператор автогрейдера CAT 160M головною перевагою новинки вважає набагато більш високу продуктивність роботи в порівнянні з попередніми моделями - «Скажімо так, там, де на попередній машині я робив два-три проходи, то на CAT 160M мені, як правило, досить одного. По-перше, тут відмінна ходова з хорошими шинами і переднім приводом, що дозволяє розвивати необхідну потужність в потрібний момент. Немає такого, що грейдер не може або «не хоче» в якійсь складній ситуації - він дозволяє виконувати будь-яку роботу. По-друге, за рахунок більшої маси і запасу потужності двигуна машина впевнено «йде» навіть при великих навантаженнях. Також хочу відзначити надчутливу гідравліку, що, з огляду на простоту в управлінні, для мене, як для оператора, особливо важливо» - підводить підсумок Олександр.

Детальніше про технічні характеристики автогрейдра CAT 160M читайте в розділі Продукція. Якщо у вас виникли питання або ви хочете купити автогрейдер, звертайтесь за телефоном: 0 800 300 350.